Władze
prof. dr hab. Bogna Pilarczyk
środa, 24 sierpnia 2022
prof. dr hab. Bogna Pilarczyk
członek Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
e-mail: b.pilarczyk@ue.poznan.pl
Absolwentka Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny), gdzie pracując od 1973 r. uzyskała stopień naukowy oraz tytuł naukowy profesora. Doktorat obroniła po ukończeniu Studiów Doktoranckich w 1974 r., stopień doktora habilitowanego uzyskała w 1991 r., a tytuł profesora nauk ekonomicznych został jej nadany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2001 r. W trakcie pracy zawodowej była członkiem Senatu i Rady Wydziału Zarządzania oraz pełniła funkcję przewodniczącej różnych komisji senackich i wydziałowych. W latach 2002-2012 r. była kierownikiem Katedry Strategii Marketingowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Ważnym doświadczeniem zawodowym była praca w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (1994-2015), gdzie pełniła funkcję dyrektora ds. In-company training zajmując się organizowaniem szkoleń dla przedsiębiorstw. Współpracowała szkolenia także z brytyjską szkołą biznesu – Nottingham Business School.
W latach 2013-2016 pełniła funkcję prezesa Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, obecnie jest członkiem Rady Naukowej Towarzystwa. W okresie od 2015-2018 była członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Od 2005 r. jest członkiem Leszczyńskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk.
Jest autorką lub współautorką około 280. publikacji naukowych, w tym podręczników z marketingu, monografii z marketingu ekologicznej żywności i marketingu strategicznego na rynku farmaceutycznym. Szczególnym obszarem jej badań i dociekań naukowych są dwa rynki branżowe: rynek farmaceutyczny i rynek żywności ekologicznej. Odbyła staże naukowe w ośrodkach w Wielkiej Brytanii: University of Bradford i Nottingham Trent University. Współpracowała z Paris-Venice Marketing Trends Associacion (przy ESCP). Była członkiem redakcji Journal of Marketing Trends (2008-2018), wydawanego przez to stowarzyszenie.
Głównymi obszarami jej zainteresowań naukowych są: zagadnienia rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, w szczególności dotyczące zakładów ubezpieczeń. zarządzanie i marketing, w tym głównie strategie marketingowe i komunikacji marketingowej.
W Polskim Towarzystwie Ekonomicznym pełniła liczne funkcje. W latach 2002-2010 była prezesem PTE - Oddział w Poznaniu, członkiem zarządu w tym oddziale (2011-2021). W latach 2002-2021 była członkiem Prezydium i Zarządu Krajowego PTE w Warszawie, a także członkiem Komisji ds. Złotej Odznaki Honorowej PTE z Wieńcem. W latach 2015-2018 była członkiem Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej. Obecnie jest członkiem Rady Naukowej PTE (kadencja 2021-2026).